Statut Urzędu Gminy

06.04.2018

Statut Urzędu Gminy

Statut Gminy Stoszowice, to dokument, który określa szereg przepisów dotyczących zakresu działania oraz zadań Gminy Stoszowice. Zawiera on przepisy dotyczące pracy Wójta, organizacji wewnętrznej Rady Gminy, komisji Rady Gminy, a także jednostek pomocniczych i organizacyjnych. Zawarte są w nim zasady gospodarki finansowej gminy oraz definiuje pojęcie mienia komunalnego. Statut określa zasady gospodarki finansowej gminy, definiuje pojęcie mienia komunalnego.

Uchwała określa:
1. Ustrój Gminy Stoszowice.
2. Zasady tworzenia, łaczenia, podziału i znoszenia jednostek pomocniczych Gminy oraz udziału przewodniczących tych jednostek w pracach Rady Gminy.
3. Organizację wewnętrzną oraz tryb pracy Rady Gminy Stoszowice, komisji Rady Gminy Stoszowice i Wójta Gminy Stoszowice.
4. Zasady tworzenia klubów radnych Rady Gminy Stoszowice.
5. Zasady dostepu obywateli do dokumentów Rady, jej komisji i Wójta Gminy Stoszowice oraz korzystania z nich.

Pełna treść statutu do pobrania w załączniku: Statut Gminy Stoszowice